Tuesday, May 09, 2006

Schedulen etter helga

Heisann!

Nå sitter jeg tilbake i Santa monica etter ei knall helg i San Fransisco. I dag har vi (Kine og Olav) tatt det helt med ro og vært nede på Venice beach og spist Cold Stone, gått på rollerblades, samt hatt en liten shopping runde på 3rd street med påfølgende middag og morro. Legger ved schedulen for helga samt noen små notater jeg har satt bak i parentes.

Fredag:
kl 05.00, opp for å rekke flyet til San Fransisco.
(Usannsynlig tidlig og idiotisk tidspunkt å reise på, men er man popstjerne så må man tåle sånt. Vi skulle jo ha lydprøver og øvelser i løpet av dagen og med de hersens amerikanerene og sikkerthetskontrollene deres holder det ikke å være LITT tidlig ute. Ikke hjalp det på å ha vært på cowrite (skrive låter sammen med en eller annen kjent person man skulle konsentrert seg for å prøve å huske navnet på) til seint på natt kvelden før heller...)

kl 11.00, sjekke inn på Hilton i San Fransisco.
(et rimelig fint hotell, men litt rart at jeg kom på rom med Paris egentlig..?)

kl 13.00, stikke i hallen og sjekke forholda, etterhvert lydprøve og øvelse med musikerene som skulle være med meg og spille.
(en diger hall med masse klang og morro, men med musikere som kan og tilpasse seg forholda skulle det gå greit å få lyd. At det skal bli 5000 personer derinne vil også hjelpe på akkustikken)

kl 18.00, få Norske vafler og bløtkake i sjømannskirken med utsikt over Alcatraz og Golden Gate.
(Ikke noe tull den utsikta, og ikke noe tullevafler. Klart, vafler er jo ikke riktig så eksotisk for meg som for Afroamerikaneren i følget, med de var virkelig gode selv om jeg har den beste vaffelpresseren i verden tett ved hjemmet og i nær slekt.)

kl 22.00, stikke på jazzklubb og høre på bandet til trommisen og bassisten som skulle være med dagen etter.
(Skal jeg JAGGU meg love deg! Fader for flinke folk ass! Ikke noe tullegutter der nei! Synd at vi bare kunne være et kvarter...)

kl 22.30, alle tilbake på hotellet for å legge seg som de fornuftige og profesjonelle artistene vi er.
(man trenger jo hvile for å ta vare på sjønnheten sin og den vakre sangstemmen...)

kl 22.35, egentlig på tur i seng men fortsatt ikke helt mett av dagen, stikke på Irsk pub rundt hjørnet for å snakke amerikansk politikk og anna shit med de lokale.
(som egentlig var et baseball team på gjennomreise.. tror jeg.. ellers så var det amerikansk fotball, nei, i HÆREN var de ja! Stemmer det...)

Lørdag:
kl.. sånn litt utpå dagen, opp å ta en kjapp dusj før frokost på Burger King.
(Veldig lite motivert for frokost, men det er utrolig hva en verdensomspennende burgerkjede kan gjøre med matlysten som fæle asiatiske maseuteserveringsinnkastedamer har stjålet den siste rest av..)

kl 14.00, kjibbe en taxi og komme seg til messehallen.
(deilige messehallen, de hadde pynta med SNØ utenfor! Tenk det agitt! SNØ!! De måtte minst vite at jeg skulle komme...)

kl 15.00, Spillejobb.
(Først spilte et bluesband fra Ålesund som heter Woodleg Odds, navnet har de fått av trommisen som heter Odd og har tre-bein. Etter de spillte Kine Ludvigsen. Pop jente fra Hamar som er utrolig dyktig og har en lang karriere bak seg tross sin unge alder. Sarajevhoo.. Så var det jeg i ilden sammen med mitt nyervervede amerikanske band. Dvs. gitaristen het Frank og kom fra Ålesund mens trommer og bass het Joel Smith og Dan Parenti og kommer fra toppsjiktet i amerikansk musikkliv. Utrolig morro å spille med sånne folk og på tross kort varsel hadde de full oversikt og gjorde selvfølgelig en helt utmerket jobb. Må bare få skryte litt ekstra å si at de var beit fram grisebra og helhetsopplevelsen kan vel kanskje beskrives med et utrykk som feks. "helt rått"? Ekstra morro var de jo at gutta smilte når de spillte og hadde det kjempemorro sjøl. De var særdeles hyggelige og jeg måtte love å garantert ringe neste gang jeg var i byen.)

kl 19.00, middag for alle involverte i festivalen med buffé fra noen norske super kokker.
(Du skulle smakt den laksen ass! Max plus!! For ikke å glemme kveita, og FISKESUPPA!! Ohh man! Og jeg er ikke noe glad i fisk engang!)

kl 22.00, litt kjedelig på organisert fest også, reise tilbake til hotellet.
(les: gå på pub med tolvtakter fra Ålesund.)

Søndag:
kl 09.00, opp, dusj, frokost.
(fin i formen og klar til en ny dag! Det er faktisk helt seriøst, er ikke slask jeg. Lys våken og smilende.)

kl 11.00, delta under Gudstjenesten på Norway day festival.
(Veldig gøy å være med på den første Gudstjenesten i Norway day´s historie. Gjorde salme alene med flygel samt en duett med Kine. Vi har kjent hverandre i mange år og jobba sammen ved flere annledninger men dette var første gangen vi gjorde duett og det var utrolig morro. Vi har mye av den samme bakgrunnen så vi fant kjemien raskt og blenda ganske bra syns jeg. Må gjøres igjen!)

kl 14.00, være turist.
(har blitt kjent med en lokal helt som heter Kelvin og som fiksa oss VIP plass og gratis inngang på San Fransiscos herlige severdighet; Cable Car. For den som ikke har vært i San Fransisco er dette en slags trikk som drives av en kabel under bakken for at den ikke skal skli opp og ned de stupbratte gatene. Den drives av en svæær afroamerikansk kar som sliter og drar i spaker for å stoppe, bremse og starte, samtidig som han prater seriøst tull med alle som prøver å klamre seg fast både på innsida og utsida av dette merkelige kjøretøyet. Den som har vær der uten å kjøre Cable Car er dust i hue.)

kl 17.00, være turist del II.
(nede ved havna har en gjeng sjøløver lagt seg til for å brune flesket som en haug middeladrende overvektige solhungrige norske kjærringer på stranda i Costa del Syden. Etter jordskjelvet i 1989 skiftet strømningene og fisken skiftet kurs og havna ble den mest egnede plassen for kombinasjonen soling og spising, siden dengang har de vær der... akkurat som ovenevnte i syden.)

kl 19.00, reise hjem.
(arrgh, slitin ta sikkerhetskontroller nå, men samtidig veeeeeldig glad for at alle gærne amerikanere ikke får lov til å ha med seg farlige våpen ombord.)

kl 22.00, zzzzz
(zz...)

14 Comments:

At 09 May, 2006 12:32, Anonymous Anonymous said...

Ohh wawhh - kan ta pusten fra noen hver dette. Men det høres moro ut !!!
Jeg bare sier : navigare et cantare necesse est - og lykke til videre. kftl

 
At 09 May, 2006 14:18, Blogger KuleKnut said...

Necesse est! Vivere non est necesse!

 
At 10 May, 2006 05:31, Anonymous Anonymous said...

Hei hopp!
Får helt VONDT i magen av å lese!! Kjenner at reise-foten rykker for å si det sånn!!!! Høres fantastisk morro ut........ Jeg sitter fortsatt hver dag å bare håper at tåa skal bli bedre snart...Klør seff etter ski-sesongen nå!!!!!!!
Kos deg videre!!!
Klem anna cecilie

 
At 10 May, 2006 06:12, Blogger David said...

HA DET FETT GAMLE HENGEBALLE!

 
At 10 May, 2006 06:32, Anonymous Anonymous said...

tror jeg har en mistanke om hvem den nære slektingen med vaffelpresse er....tror nemlig jeg har fått noen prøver fra det samme "jærnet"!!
ja, flere sin reise - fot det rykker i for å si det sånn....den isbaren må jo være verdt besøket i seg selv....hmm.....
jaja, neste gang! ha det supert videre! stor klem fra kari elise

 
At 11 May, 2006 05:45, Anonymous Anonymous said...

Må få minne om den gamle salmen "å hvilken morgenstund.. ..livet er ikke det værste man har, og om lidt er kaffen klar" - og vaffel er ikke ueffent til, nei?

Men hengeballe - nei og nei og nei - det høres da stusselistuggu ut, David! - hvem du nå måtte være

kftl

 
At 11 May, 2006 06:03, Anonymous Anonymous said...

Dig at du har det så bra:-) Gleder meg til å se deg når du kommer hjem!! Enjoy!! Ps. Liiiiiitt imponert over at du er så flink til å legge deg tidlig på kveldene. Å erre som har skjedd med lakenskrekken?? Klem

 
At 11 May, 2006 07:05, Anonymous Anonymous said...

HENGEBALLE......!!??.
Ja, stusselig det der.
Faster.

 
At 11 May, 2006 12:47, Blogger KuleKnut said...

Beklage til gamle Davidballe! Det er bare sånne ord han har lært hjemme der han kommer fra...

Når det kommer til lakenskrekk, nei den er fortsatt intakt, du kjenner meg...

 
At 11 May, 2006 14:35, Anonymous Anonymous said...

faster og jeg har sett Asfaltevangeliet i kveld. imponerende, gripende og bra! Skal hilse fra David! Han var fornøyd, sa han.
Du var så flink !!!!!! Alt bra her. Våronna i full gang! Moro å lese bloggen din, Skfm

 
At 11 May, 2006 15:20, Blogger Thomas said...

Det virker som om du lever livet for tiden! Jeg må nesten slutte å lese på denne bloggen før jeg blir grønn(hvorfor grønn??) av misunnelse!

 
At 12 May, 2006 01:20, Blogger KuleKnut said...

Nei så morro!! Har dere det! Var det mange folk der? Hva syns dere? Hva syns folk? Har dere noe juicey info? Så fint at våronna er i gang da, er dere ferdig til jeg kommer hjem eller legger dere igjen en stein eller to til meg også?

Kjære lille Thomas, ja jeg lever livet akkurat nå for det er akkurat nå jeg lever. Man må nemlig passe på å leve MENS MAN GJØR DET, så kanskje ikke slutte å lese blogg men heller kankje bli litt inspirert eller noe sånn? Du har forresten en ganske inspirerende blogg sjøl du. Nei grønn, blir sjelden misunnelig så det vet jeg lite om. Ble grønn og kasta opp en gang da, det var ikke noe morro...

 
At 12 May, 2006 02:45, Blogger David said...

HENGEBALLE er urdu, og betyr "kul type".

Du kan lese om Gjøvik-visningen på bloggen min, gamle hengeballe. Som du vil se, er Gjøvik nå mitt favorittsted.

 
At 15 May, 2006 06:00, Blogger Thomas said...

Nå virker det jo nesten som om jeg har et drittkjedelig liv uten noen form for spenning, hehe!

Jeg lever livet jeg, og jammen har jeg planer om at det skal bli bedre, bedre, bedre, bedre og litt enda mer bedre!

Livet er digg =)

 

Post a Comment

<< Home