Tuesday, May 16, 2006

Co-writing

Det nye og moderne ordet "co-writing" har liksom vært en gjennganger på denne turen. Er nettop hjemme igjen fra en co-write session og har enda ei ny låt på lista. Denne helga har jeg ikke gjort så veldig mye spennende å skrive hjem om, litt møter og litt god mat og godt drikke. Begynner å bli skikkelig tjukking og har bestemt meg for å kjøre knallhard diett linje fremover. Fant meg selv i sofaen i dag tidlig med en svær pose chips og twix til frokost, ikke bra, så jeg har vært på butikken og kjøpt frukt og gulerøtter. I går var vi på stranda sammen med skanidnavier på volleballkjøret, personlig har jeg blitt hekta på amerikansk fotball og har da veldig vondt i armen min etter å ha kasta ball i hele går.

Men i kveld var jeg altså på co-write session med to meget hyggelige karer, en artig kar som heter Oskar Cartaya og en engineer som heter Hector Delgado. Sistnevnte er en kjent HipHop produsent og har mixet og recorda bl.a. Eminem, og jobber close med Dr. Dre og er for tiden i produksjon med en av Doktorens nye gutter. Veldig morsomt å legge merke til at Dre sine lyder lå i biblioteket hans når han programerte trommer. Jeg konkluderte også raskt med at han må være en relativt habil DJ siden han også har vært på turnè med nevnte Eminem og hatt ansvaret for platesnurringa.
Når det kommer til førstnevnte, Oskar Cartaya, la jeg merke til at han hadde veldig fin lyd i bassen sin. Jeg googlet navnet hans da jeg kom hjem og fant ut at han var bassist på ordentlig og har spillt i band med bl.a Spyro Gyra, Herb Albert, Jennifer Lopez, Steve Lukather og de fleste andre her i verden det er verdt å snakke om. Greit med alt man ikke vet på forhånd. Låta ble fin den...

7 Comments:

At 17 May, 2006 12:47, Anonymous Anonymous said...

hurra! hip hip!! gratulerer med dagen!!! håper feiringa blir bra!!! ! gleder meg til du kommer hjem jeg!!

klem kari elise

 
At 18 May, 2006 11:12, Anonymous Anonymous said...

vi må ta en co-writing i stabburret en gang snarest:-) i dag strøyk jeg for 2 gang på oppkjøringa:( det er det sureste eple jeg noengang har spist gitt.. forbanna stusslig,..

 
At 19 May, 2006 00:39, Anonymous Anonymous said...

God morgen fra en regntung hovedstad. Høres ut som om du har det helt topp - mangler bare snø nå så er vel livet verdt å leve. Godt å høre at bilen er godkjent :)

Take care og nyt dagen !

 
At 19 May, 2006 14:54, Anonymous Anonymous said...

Pottis tæl frukåst! Skar du fortsette telekampanjen med løftet hode må det skjerpes ja!
Hehe!
Vi får co-produsere litt snart vi å!

 
At 23 May, 2006 01:29, Blogger Bottom Buzzer said...

Han har spilt på mange av skivene til Spyro Gyra som forøvrig er var av mine favoritter en gang i tiden. Artig at du jobber med slike typer...

 
At 25 May, 2006 17:28, Blogger Thomas said...

Skjer det noe nytt på den kanten av verden eller?

 
At 28 May, 2006 06:12, Blogger KuleKnut said...

Hay! Som dere kanskje ikke har forstått så er jeg hjemme igjen fra USA og er plasert på Strynefjellet for en liten periode. Følg med i skibloggen min! hurra!

 

Post a Comment

<< Home